Spring til hovedindhold

Nationalt virtuelt symposium: Supportive & Palliative Care in Cancer

Med symposium i Supportive & Palliativ Care in Cancer ønsker vi at bidrage til videndeling blandt sygeplejersker og andre sundhedsprofessionelle, der interesserer sig for udvikling og forskning i supportive and palliative care til patienter med kræft og deres familier.

Symposiet er virtuelt og fokuserer på tre overordnede temaer fordelt på tre eftermiddage i foråret 2022 – den 23. og 30. marts og den 6. april kl. 13.00-15.30.

Tema 1: Kræft og netværk den 23. marts 2022

Tema 2: Kræft, komplementær behandling og pleje den 30. marts 2022

Tema 3: Kræft og symptomlindring den 6. april 2022

Hvert tema består af et oplæg ved en international keynote speaker suppleret med flere oplæg fra sygeplejersker og andre sundhedsprofessionelle, der arbejder med udvikling og forskning inden for de tre overordnede temaer.

Det er muligt at stille spørgsmål til oplægsholderne via chatten i Webex undervejs.

Download invitationen som PDF

Keynote speakers

Elisabeth Coyne, RN, PhD, Griffith University, Brisbane Australia and Adjunct Associate Professor, University of Southern Denmark

Nadja Klafke, PhD., M.A. Dr. Dept. of General Practice and Health Services Research, University Hospital Heidelberg

Judith A Paice, RN, PhD, Research Professor of Medicine, Hematology and Oncology at Feinberg School of medicine, Northwestern University Chicago, USA

Abstracts

Ønsker du at præsentere dit udviklings- og/eller forskningsarbejde og deltage aktivt i videndelingen, så send et abstract til Mette Stie på mail: mette.stie@rsyd.dk senest den 1. december 2021. Alle abstracts vurderes og udvælges af et videnskabeligt udvalg fra DFSK.

The Symposium programme will be partially composed by submitted abstracts. Abstracts selected will be presented orally (10 minutes for presentation + 5 minutes questions).

Deadline for indsendelse af abstracts: 1. december 2021

Abstract submission

The Symposium program will be partially composed by submitted abstracts. Abstracts selected will be presented orally (10 minutes for presentation + 5 minutes questions).

Criteria for abstract submission

  • It must be written in Danish or English languages, explained abbreviations may be used.
  • Abstracts reporting on studies and projects (development and research) at any stage, study protocols or non-empirical work are welcome
  • The abstract text cannot exceed 300 words (incl. headlines and spaces, excl. title, authors and affiliation). References must not be included in the abstract.
  • Drugs should be referred to by their generic name.
  • The main source of funding of a study should be indicated at the end of the abstract.

Abstracts should be structured and outline the:

  • Background and aims (or goal of work)
  • Methods (design, data collection, analysis or approach taken)
  • Results
  • Conclusion (considerations or lessons learned)

Abstract categories

A theme from the list below that most closely describes the content of the abstract should be included before abstract title. Accepted abstracts may be re-categorized by the scientific committee in order to compose the final program.

  • Theme 1: Cancer and network (e.g. family, caregivers, relatives, next of kin, children, friends, work relation, peer support, patient associations etc.)
  • Theme 2: Cancer and complementary treatment and care (e.g. complementary and alternative medicine, integrative oncology, integrative care, supportive care etc.)
  • Theme 3: Cancer and symptom management (e.g. pain, fatigue, nausea and vomiting, mucositis, neuropathy, appetite, nutrition, non-pharmacological treatment etc.)

Other: (e.g. communication, COVID-19, geriatric population, education, rehabilitation, research methodology and methods etc.)

Download en PDF om abstract submission

Praktisk information

Det koster 200 kroner ekskl. moms for alle tre eftermiddage.

Tilmelding sker via Plan2Learn:

https://rsd.plan2learn.dk/KursusValg.aspx?id=84549

Der er tale om EAN fakturering, opkrævning sker først efter endt tilmeldingsfrist.

Tilmeldingsfristen er den 16. februar 2022.

Du kan afmelde dig til og med tilmeldingsfristen, dvs. senest den 16. februar 2022.

Studerende

Studerende deltager gratis.

Er du studerende, så tilmelder du dig ved at sende en mail til Karin Dieperink.

Oplys: Navn, studie og mailadresse inkl. kopi af gyldigt studiekort.

Modtager link dagen før symposiet

Deltagere modtager mail med link til Webex, hvor symposiet finder sted, dagen før hver af eftermiddagene.