Er du interesseret i klinisk rehabilitering til mennesker med livstruende sygdomme?
Så er der flere muligheder for at indgå i et studieophold i REHPA Forskningsklinik.
Du kan søge om:
Først og fremmest er forskningsklinikkens formål at modtage patienter og pårørende fra hele landet til at deltage i forskellige typer af gruppebaserede rehabiliteringsforløb. Disse kan være protokollerede forløb, hvor udvalgte indsatser afprøves, eller det kan være forskningsklinikkens standardforløb for mennesker med og efter kræft.
Deltagerne (patienter og evt. pårørende) er lægehenviste og visiteret i forhold til inklusionskriterier og behov for rehabilitering og evt. palliation. Patientrapporterede data (PRO) danner grundlag for behovsvurdering og som dialogstøtte i individuelle samtaler og facilitering af undervisningsprocesser.
Gennem forløbene udvikler REHPA nye kliniske erfaringer og forskningsbaseret viden til inspiration for de kliniske felter i kommuner og regioner.
Du har mulighed for at vælge mellem flere typer forløb knyttet til forskellige projekter – alt efter din kliniske profession, praksis og behov.
Et forløb på REHPA omfatter typisk et indledende internatophold på fire-fem dage, efterfulgt af en hjemmeperiode fra seks til 12 uger. I hjemmeperioden forventes det, at deltagerne arbejder med deres egne formulerede mål og værdibaserede, engagerede handlinger. Forløbet afsluttes med et opfølgningsophold på typisk to dage. Lejlighedsvis afsluttes forløbet i stedet med en virtuel opfølgning.
Du finder oversigt over, hvilke forløb der afholdes hvornår på rehpa.dk
Send en motiveret ansøgning til klinisk leder Annette Rasmussen på mail: annette.rasmussen2@rsyd.dk
Et studieophold koster:
Der er to pladser pr. forløb, hvis det blot udgør en enkelt dag.
Med ophold over flere dage, er der plads til blot én gæst pga. overnatningsfaciliteter. Pladserne tildeles efter først til mølle-princippet.
Indgår du fagligt i konkrete udviklingsprojekter med REHPA, der kræver din tilstedeværelse i forskningsklinikken, gælder ovenstående ikke.